سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پخش عمده دوربین مداربسته

پخش و خرید عمده دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته از وسایلی است که به صورت عمده و در تعداد زیاد برای ادارات و سازمانهای بزرگ دولتی و خصوصی خریداری می شود. اگر قصد خرید عمده دوربین مداربسته دارید، باید بر اساس نوع نیاز خود آن را انتخاب کنید. مثلا چرا باید در منزل یا محل کار خود از دوربین مدار بسته استفاده کنم؟ آیا دوربین مداربسته تنها به منظور نظارت بر محیط بیرونی خانه در نظر گرفته شده است یا لازم است تا در تمامی فضای های مهم در خانه خود از دوربین مدار بسته استفاده کنید؟ آیا قصد دارید تا از دوربین های بی سیم استفاده کنید یا انواع قدیمی تر را ترجیح می دهید؟ کیفیت مدنظر شما چقدر است؟ همچنین می توانید با خرید از مراکز پخش عمده دوربین مداربسته تخفیف مناسب تری را نسبت به سایر فروشگاه ها تجربه کنید.


بهترین دوربین مداربسته ضد ضربه داهوا، هایک ویژن

دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته نخستین بار در اوایل دهه 40 میلادی در آلمان به منظور کاربرد های نظامی ساخته شد. این دوربین ها برای اولین بار در سال 1973 در شهر نیویورک در ایالات متحده به منظور نظارت بر کاهش جرایم فردی در نظر گرفته شده که متاسفانه موثر واقع نشد. در اوایل دهه 80 میلادی با پیشرفت فناوری، پلیس آمریکا اقدام خرید عمده دوربین مداربسته به صورت گسترده به منظور جایگزین کردن آن با نظارت پلیس در مکان های عمومی کرد. در فاصله سال های 1990 تا اوایل سال 2000، دوربین های مداربسته در اکثر کشور های دنیا استفاده شد. از دوربین های مداربسته برای اهدافی مانند دوربین های ترافیکی، کاربردهای نظامی، دوربین های نصب شده بر روی موشک ها و تجهیزاتی فضایی و نصب آن در محیط های صنعتی و کارخانه استفاده می شد.

ضرورت استفاده از دوربین های مداربسته آنالوگ

امروز با اینکه وظیفه نظارت بر تصاویر بر اساس انتقال رسانه و تصویر بر بستر شبکه و ای پی است، ولی با این حال طراحی دوربین های مدار بسته آنالوگ می تواند برای موارد نظارتی بسیار کارامد باشد، علی الخصوص زمانی که برای خرید عمده دوربین مداربسته در این اماکن بودجه مشخصی تعیین شده است.

ویژگی دوربین های مداربسته آنالوگ

دوربین های مداربسته از نوع آنالوگ تصاویر را به وسیله سیگنال ویدیویی منتقل می کنند. این نوع از دوربین ها به طور کلی از کابل ارتباطی، برد آنالیز، تولید تصویر، بدنه و لنز تشکیل شده اند.  در تمامی دوربین های مداربسته نور یا تصویر تابیده به سمت دوربین به وسیله لنز ( مثل یک منشور) به سطح حسگر تابانده می شود و در آنجا به یک چارت ولتاژ تبدیل می شود. این ولتاژ به وسیله پردازنده به سیگنال ویدیویی تبدیل می شود که در صفحه نمایشگر قابل رویت است.

این نوع از دوربین های مداربسته، سیگنال ویدیویی را برای مشاهده سطحی از اتاق مانیتورینگ مرکزی به صورت آنالوگ پردازش و سپس انتقال می دهد، با این حال می توان از دوربین های مداربسته آنالوگ در مکان های نظارتی مبتنی بر شبکه نیز استفاده کرد. علاوه بر موارد گفته شده به دلیل پایین تر بودن قیمت این نوع از دوربین ها با خرید عمده دوربین مداربسته آنالوگ می توانیم مجموعه خود را با کمترین هزینه به سیستم نظارتی دلخواه خود مجهز کنیم.

دوربین مداربسته

ویژگی دوربین های مداربسته دیجیتال

دوربین های مداربسته دیجیتال بسیار شبیه به دوربین های مدار بسته آنالوگ هستند و تفاوت آن در قسمت پردازنده می باشد. دوربین های مداربسته دیجیتال تصاویر به وسیله پکت های قابل ارسال در شبکه تولید می شوند و سیگنال ویدیویی در آن نقشی ندارد. خرید عمده دوربین مداربسته معمولا برای مکانی های توصیه می شوند که کاربر قصد دارد تا تصاویر را تحت شبکه دریافت کند، حتی می توان تصاویر را به صورت لحظه ای بر روی تلفن همراه هوشمند نیز تماشا کرد.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دید در شب پلاک خوان

ویژگی دوربین های مداربسته آی پی یا تحت شبکه

پس از دوربین های مداربسته از نوع آنالوگ و اچ دی، دوربین های مداربسته آی پی یا تحت شبکه با فناوری ساخت جدید و متفاوتی وارد بازار شدند. این نوع از دوربین ها یک بستر مجزا از نظر کابل و تجهیزات انتقال اطلاعات نسبت به انواع دوربین های مداربسته آنالوگ داشتند.

دوربین های مدار بسته آی پی یا تحت شبکه نوعی تاز دوربین های دیجیتالی هستند که به وسیله  اتصال پهن‌باند و یا شبکه کامپیوتری داده و اطلاعات را ارسال و دریافت می کنند. اکثر دوربین های ای پی با نام وِب‌کَم نیز می شناسند.

استفاده از رمزگذاری و انکودرهای ویدیویی مختلف تحت شبکه یا همان IP video encoders و تجهیزات ذخیره تصاویر دیجیتال یا همان Digital Video Recorders های چندگانه باعث شده است تا بتوان از دوربین های آنالوگ قدیمی نیز بر روی شبکه استفاده کرد.

دسته بندی دوربین های مداربسته

دوربین های مدار بسته شامل دو دسته اصلی ثابت و متحرک هستند که دوربین های متحرک را با نام دوربین‌های PTZ نیز می شناسند، که دارای قابلیت حرکت افقی و عمودی هستند و همچنین برای وضوح بیشتر بر روی سوژه زوم می کنند.

دوربین های مدار بسته از نظر کاربرد به 3 دسته مختلف تقسیم بندی می شوند. دسته اول از نظر سیگنال بررسی می شوند که شامل  دوربین های ip (آی پی تحت شبکه)، دوربین های دو منظوره و دوربین های مدار بسته آنالوگ می باشند. دسته دوم از نظر ظاهری بررسی می شوند که شامل دوربین های اسپید دام (دوربین های چرخشی ptz)، دوربین های مادون قرمز ir، دوربین های مینیاتوری، دوربین های صنعتی،   یا چشم ماهی،  حرارتی و دوربین های دام dome می باشند. دسته سوم از نظر قاب و پوشش بررسی می شوند که شامل دوربین های قاب فانتزی، دوربین های مخفی و دوربین های ضد آب قاب بزرگ مثل دوربین های پمپ بنزینی هستند.

بررسی ویژگی های دوربین های مداربسته دام

طراحی این نوع از دوربین ها سبب شده است تا از آن در فضاهای دارای سقف استفاده کرد. دوربین های دام کاربرد ادارای و غیرصنعتی دارند. یکی از معایب این نوع دوربین ها مقاومت پایین آن در برابر شرایط بد آب و هوایی است. اگر قصد خرید عمده دوربین مداربسته از نوع دام را دارید بهتر آن را در محیط داخلی مکان های اداری، مسکونی و تجارتی نصب کنید.

دوربین های مداربسته PTZ یا اسپید دام

دوربین های مداربسته PTZ یا اسپید دام دارای قابلیت زوم بالا، چرخش عمودی 180 درجه و چرخش افقی 360 درجه می باشند. دوربین های مداربسته اسپید دام در فضاهای بیرونی با وسعت زیاد مانند استادیوم‌ها، سالن‌های ورزشی، پارکینگ‌ها، میادین شهرها و چهارراه‌ها استفاده می شوند. این نوع از دوربین ها دارای فناوری های خاصی مانند تشخیص حرکت، دنبال کردن سوژه و ردگیری آن هستند.

این نوع از دوربین های مداربسته از نوع دوربین های چرخشی می باشند که دارای زوم و چرخش لنز از راه دور را دارند و همچنین می توانند تصاویر را در زوایای مختلف ثبت کنند. شکل ظاهری از نوع از دوربین ها مانند دوربین های دام معمولی به شکل نیم دارند هستند. یک نکته مهمی که باید در هنگام خرید عمده دوربین مداربسته اسپید دام به آن توجه کنید این است که تمام دوربین های چرخشی لزوما از نوع اسپیددام نمی باشند.

بررسی دوربین های مدار بسته بولت

دوربین های مدار بسته بولت به شکل یک استوانه هستند، اکثر این دوربین ها دارای بدنه فلزی می باشند که بر روی دیوار نصب می شوند. به دلیل وجود یک کاور بر روی بدنه آن نسبت به دوربین ها دام در برابر عوامل طبیعی نظیر برف و باران مقاوم هستند. دوربین ها بولت به دلیل مقاومت بالاتر در محیط های خارجی مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین های مداربسته صنعتی

این نوع از دوربین ها برخلاف اسم آن تنها به محیط های صنعتی محدود نمی شوند، این نوع از دوربین ها با نام Body Camera شناخته می شوند و عموما دارای شکل مستطیلی هستند. این نوع از دوربین ها دارای قابلیت تعویض لنز می باشند و معمولا در مکان هایی استفاده می شوند که میزان فوکوس و زوم خاصی مدنظر باشد.

به دلیل توانایی استفاده از لنز Varifocal برای این دسته از دوربین ها، کیفیت تصاویر در دوربین ها  مداربسته صنعتی نسبت به لنز ثابت بیشتر است و در موارد کاربردی تر مانند ثبت تصاویر در زاویه بسته با کیفیت بالا استفاده می شود.

دوربین های مدار بسته صنعتی معمولا قابلیت دید در شب را ندارند، اما به دلیل دارا بودن  سنسورهای قدرتمند و قابلیت دریافت نور در شرایط نوری بسیار ضعیف تصویر با کیفیت مناسبی را ارائه کند. خرید عمده دوربین مداربسته صنعتی حتی با وجود نبود قابلیت فیلم برداری در شب نیز در همچنان در محیط های صنعتی کارگاهی کاربرد دارد.



انتقال تصویر دوربین مداربسته

دوربین مداربسته پین هول و مینیاتوری

دوربین مداربسته پین هول و مینیاتوری به دلیل اندازه کوچکتر نسبت به سایر دوربین ها مداربسته عموما در مکان هایی استفاده می شوند که فضای مناسب برای نصب دوربین های عادی وجود ندارد.

این نوع از دوربین ها در موارد خاصی به عنوان دوربین مخفی مورد استفاده قرار می گیرند. البته لازم به ذکر است که پخش عمده دوربین مداربسته مینیاتوری و نصب دوربین ها مخفی از نظر قانونی محدودیت دارد و برای انجام آن باید مجوز نصب مربوطه اخذ گردد.

دوربین مداربسته مینیاتوری

انواع دوربین مداربسته با توجه به محل نصب

دوربین ها مدار بسته از نظر محل نصب به دو بخش دوربین مداربسته داخلی و دوربین مداربسته بیرونی تقسیم می شوند:

  1. دوربین های مدار بسته داخلی که با نام indoor نیز آن را می شناسند، عموما در فضای داخلی اماکن عمومی و ادارات نصب می شوند. این نوع از دوربین علاوه بر برقرار سازی امنیت، به منظور نظارت بر کارمندان و پرسنل، بررسی رفتار مشتریان در یک فروشگاه ، جلوگیری از نزاع، بررسی پروسه ها تحقیقاتی و آنالیز استفاده می شود.
  2. دوربین های فضای باز یا outdoor نوعی از دوربین های مدار بسته هستند که در فضای بیرونی و باز نصب می شوند. این نوع از دوربین ها به دلیل قرارگیری در معرض شرایط آب و هوایی مختلف باید دارای مقاومت بالایی باشند. دوربین های مداربسته خارجی باید به نحوی نصب گردند که از دسترس سارقین و افراد خرابکار در امان باشند. به دلیل استفاده دائمی از این نوع از دوربین ها پیشنهاد می شود تا دوربین های مدار بسته PTZ، اسپیددام و یا بولت استفاده شود.