سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته چه مزایایی دارد؟

خرید پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته

ضرورت خرید پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته

در این بخش می خواهیم به ضرورت استفاده و خرید پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته اشاره کنیم. همان طور که می دانید همه ی دوربین های مداربسته برای آن که کار تصویربرداری را انجام دهند نیاز به منبع انرژی و تغذیه دارند. انرژی مورد نیاز آن ها در واقع انرژی برق بوده که معمولا از طریق شبکه ی برق شهری تامین می شود. بدین ترتیب که با اتصال به کابل ها و سیم های مختلف به شبکه ی برق شهری نیز متصل می شوند. اما همان طور که می دانید، در سال جاری مشکلاتی برای تامین برق در کشور به وجود آمد. دوربین های مداربسته نیز بدون برق از کار افتاده و دیگر کار خود را انجام نخواهند داد. به همین دلیل نیاز است تا از منبع دیگری برای تامین برق این محصولات استفاده کنیم. بدین ترتیب در مواقع قطع برق نیز قادر به کنترل و نظارت روی محیط مورد نظر خود خواهیم بود.

نصب پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته

خرید پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته

سال ها است که ایده ی استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی برق، مطرح شده و این کار از طریق به کارگیری پنل های خورشیدی امکان پذیر شده است. این روش مزایای بسیار زیادی دارد که نه تنها برای دوربین های مداربسته بلکه برای همه ی لوازم برقی مفید به شمار می آید.

محل نصب دوربین های مداربسته دارای تنوع بالایی بوده و معمولا در جاهایی با ارتفاع بالا یا دسترسی سخت، نصب می شوند. به همین دلیل تامین برق آن ها و کابل کشی نیز برای آن ها دشوار بوده و مشکلات زیادی را برای نصابان دوربین مداربسته و مصرف کنندگان به وجود می آورد. به هر حال با طولانی شدن مسیر کابل کشی احتمال صدمه و آسیب نیز بالا رفته و مشکلاتی را برای سیستم امنیتی دوربین مداربسته ایجاد می کند. بنابراین اگر روشی وجود داشته باشد که این مرحله را از مراحل نصب دوربین حذف نماید، کمک شایانی به مجریان طرح و مصرف کنندگان خواهد کرد.  البته محاسبه پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته توسط کارشناسان و متخصصان صورت گرفته و نوع مناسب آن در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

تا این جا با ضرورت خرید پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته آشنا شدیم. در ادامه با بررسی سایر جوانب سلول خورشیدی برای دوربین مداربسته در خدمت شما خواهیم بود.

 

سازوکار پنل های خورشیدی برای دوربین مداربسته   

زمانی که شما اقدام به خرید پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته می کنید، بدیهی است که باید این پنل در معرض نور مستقیم خورشید قرار داشته باشد. چرا که قرار است تا انرژی خورشیدی را به برق تبدیل کند. البته راهکاری برای ادامه ی روند کاری این گونه دوربین ها در شب هنگام نیز تعبیه شده است. درون این پنل ها باتری هایی وجود دارد که هنگام وجود انرژی خورشیدی علاوه بر تامین برق مورد نیاز دوربین، بخشی از انرژی خورشیدی دریافتی را به صورت انرژی برق درون خود ذخیره سازی کرده و در هنگام نیاز وارد چرخه ی مصرف می کند.

وظیفه ی دریافت و جذب اشعه های خورشیدی در پنل های خورشیدی به عهده ی سلول های خورشیدی می باشد. این سلول ها قادر هستند تا نور خورشید را به جریان برق مستقیم یا DC تبدیل کرده که در واقع همان برق مورد نیاز برای دوربین مداربسته می باشد. حداقل ولتاژ مورد نیاز برای اجرای دوربین های مداربسته، 12 ولت می باشد.

محاسبه پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته

خرید پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته

ویژگی های موجود در دوربین مداربسته با پنل خورشیدی

همان طور که گفتیم، پنل های خورشیدی باید در معرض نور مستقیم خورشید باشند. بنابراین محل نصب آن ها محیط های خارجی است که مسلما در معرض بارش برف و باران نیز قرار دارد. بنابراین دوربین های مداربسته ی متصل به آن ها نیز باید دارای خاصیت ضد آب باشند. در غیر این صورت با بارش اولین باران دچار مشکلاتی در قطعات داخلی شده و کارایی خود را از دست می دهند.

معمولا دوربین های مداربسته ای که دارای پنل خورشیدی هستند از نوع بیسیم می باشند. همان طورکه ذکر شد، یکی از اهداف استفاده از این روش، حذف مراحل کابل کشی می باشد. بنابراین باید برای حذف کابل های انتقال داده ها نیز از دوربین های بیسیم استفاده کنیم. بدین ترتیب بسیاری از محدودیت ها برای محل نصب دوربین از بین خواهد رفت.

دقت کنید که نصب پنل های خورشیدی در کنار دوربین های مداربسته بسیار آسان انجام می شود. برای این کار فقط پنل ها را در کنار دوربین قرار داده و آن ها را به هم وصل می کنند.


پیشنهاد های سیراف:

مزایای نصب پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته

خرید پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته دارای مزایای زیر است:

انعطاف پذیری: به دلیل آن که مراحل سیم کشی و کابل کشی در این گونه پروژه ها حذف می شود، محدودیت های مکانی برای نصب دوربین های مداربسته در محیط های خارجی بسیار کم خواهد شد.

نصب آسان: نصب این دوربین ها نیز به دلیل آن که مرحله ی زمان بر و سخت کابل کشی را حذف می کند، بسیار آسان تر شده و سریع انجام می شود. البته جا به جایی دوربین ها نیز بسیار آسان تر خواهد شد.

کمک به محیط زیست: شما با نصب پنل های خورشیدی دیگر نیازی به داشتن باتری های داخلی دوربین مداربسته ندارید و همین امر کمک زیادی به محیط زیست می کند. البته به طور کلی استفاده از پنل خورشیدی یکی از روش های سالم و بدون آلودگی برای تولید برق است.

نظارت شبانه روزی و پیوسته: این دوربین ها نه تنها در همه ی اوقات شبانه روز قادر به تصویر برداری هستند، بلکه در صورت قطع برق شهری نیز قابلیت های خود را از دست نمی دهند.

کاهش صدمات و خرابی ها: به دلیل آن که مسیرهای طولانی کابل کشی و اتصالات کاهش می یابد و در واقع حذف می شود، صدمات و خرابی ها نیز کاهش خواهند یافت.

قیمت مناسب: قیمت پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته با توجه به قابلیت ها و مزایایی که دارد بسیار مناسب است و در طولانی مدت مقرون به صرفه خواهد بود.

به هر حال برای خرید این گونه دوربین ها و دریافت مشاوره تنها کافی است به فروشگاه های مجاز و معتبر حضوری و مجازی مراجعه کرده و خرید خود را با خیالی آسوده انجام دهید.

خرید پنل خورشیدی برای دوربین مداربسته

دوربین مداربسته با پنل خورشیدی